14 Aralık 2015 Pazartesi

Piruze - Şamda Bir Türk Gelin

Herkese merhabalar uzun süredir okudugum kitaplari blogumda paylasmadigimi fark ettim. Uzun süre önce annemin tavsiyesi üzere okudugum Piruze kitabini paylasmak istiyorum sizlerle. Duygu yüklü bir dram romani diyebilirim Piruze icin. Bir annenin basina gelebilecek en kötü seylerden bir tanesi sanirim evlatlarindan ayri kalmasi. Samda bir Türk gelini olan Piruzenin hikayesin gercek olmasida insani derinden etkiliyor ben bu romani sevdim ancak ikinci Piruze ve ogullari adli romani ilki kadar begenmedim diyebilirim. Herkese mutlu huzurlu bir hafta olsun. Sevgiyle kalin. 



"Erkeklere Bu evde eksik oları sensin dediğimizde, adamların yüzleri asılıyor. Biz kadınları, çok film izlemekle suçluyorlar. Keşke evlendikten sonra da ellerimizi tutabilselerdi. Başımızı dizlerinin üzerine yatırıp saçlarımızı okşasalardı. Erkekler evlendikten sonra bunları neden yapmıyorlar? Sahi, bunlar hep filmlerde mi yaşanıyor?"

Derlermiş ki, bazı hayatlar zaman içinde bağlıdır birbirine. Çağlar içinde yankı bulan, eski bir çare ile zincirlidir ötekine.
Yaşadığı acı gerçeklerden kurtulmak için Şamlı bir kocanın elinden Türkiyeye kaçan genç bir kadının oğullarına kavuşmak için verdiği mücadelenin hüzün dolu hikâyesi, hafızalarınızdan kolay kolay silinmeyeceğe benziyor.


2 yorum:

♥ Her bir yorum için çok mutlu bu blog sahibi ♥ Prensesin Masalına yorum yaparak ayırdığın vakit için teşekkür ederim ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...