23 Aralık 2015 Çarşamba

Mesnevi Terapi

uzun zamandir almak ve okumak istedigim kitabi yegenim getirince hemen okumaya basladim ve kisa sürede bitirdim. Kendimizi zaman zaman iyi hissetmedigimizde bu tarz kitablari okumanin bize iyi gelecegini düsünüyorum. Nevzat Tarhanin mesnevi den kisa kisa hikayelerle dolu bu kitabi severek okudum ve bu cümleyi cok sevdim 


Üzülme der, Mevlana...
"Sopayla kilime vuranın gayesi kilimi dövmek değil,
Kilimin tozunu almaktır.
Allah sana sıkıntı vermekle tozunu, kirini alır. 


 mutlu günler bizimle olsun :) sevgiyle kalin.


"İnsanın gözü kördür ışık olmadıkça,
Aşkın gözü kördür gerçekler olmadıkça,
Aklın gözü kördür ahlak olmadıkça,
Hırsın gözü kördür terazi olmadıkça,
Şöhretin gözü kördür tevazu olmadıkça,
Gücün gözü kördür erdem olmadıkça,
Paranın gözü kördür insaf olmadıkça,
Menfaatin gözü kördür empati olmadıkça,
Adaletin gözü kördür hakkaniyet olmadıkça,
Tabibin gözü kördür tıp etiği olmadıkça,
Medeniyetin gözü kördür bilgelik olmadıkça..."

2 yorum:

  1. Hergün hatırlamaya ihtiyacımız var bence. Ne kadar doğru şiirdekiler. Ve insan sınav olmadıkça nasıl sınanacak ki.

    YanıtlaSil

♥ Her bir yorum için çok mutlu bu blog sahibi ♥ Prensesin Masalına yorum yaparak ayırdığın vakit için teşekkür ederim ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...